John de Mol bij Room for Discussion

15sep2017 13.00 - 14.00

Lezing

Vrijdag 15 september interviewt Room for Discussion een uur lang de bekendste mediatycoon van Nederland: John de Mol.

Als eigenaar van SBS Broadcasting en Talpa heeft de Mol meerdere Nederlandse radio- en televisiezenders in handen. In dit interview zal Room for Discussion het onder andere over zijn mediabedrijven hebben, maar ook over zijn (inter)nationale successen en de filosofie achter zijn business. 

Hoe heeft zijn bedrijf uit kunnen groeien tot wat het vandaag de dag is? Hoe werkt het creatieve proces achter het creëren van nieuwe formats? Hoe gaat hij om met risico’s, tegenslagen en successen?

Over John de Mol

John de Mol begon op zijn zestiende met plaatjes sorteren bij Radio Noordzee. Zijn latere bedrijven John de Mol Produkties, Endemol en Talpa Media groeien internationaal uit tot ongekende hoogte. Met het format ‘Big Brother’ zorgt hij in 1999 tevens voor een ware televisierevolutie. De grootste productie van Talpa Media The Voice, met welke hij drie Emmy’s wist te winnen, werd voor het eerst uitgezonden in 2010. Inmiddels bestaan er van dit programma meer dan 65 lokale producties, uitgezonden in 180 landen.

Over Room for Discussion

Room for Discussion is het wekelijkse interviewprogramma van de economiefaculteit van de UvA. Voor een groot publiek interviewen studenten in een daartoe ingerichte ‘huiskamer’ in de E-hal van het Roeterseiland wetenschappers, politici, zakenmensen en opinieleiders. Het doel van Room for Discussion is studenten interesseren in en enthousiasmeren over de actualiteit, ondernemerschap en economische ontwikkelingen. Eerder waren onder anderen ECB-president Mario Draghi, IMF-directeur Christine Lagarde en econoom Thomas Piketty te gast bij Room for Discussion.

Deelname

De toegang is vrij. 

 

Locatie

Gepubliceerd door  Universiteit van Amsterdam